[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 13 - ( 9-1397 ) ::
جلد 7 شماره 13 صفحات 25-39 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی تجاری سازی فناوری های نوظهور در شرکت های دانش بنیان
آقای اسماعیل قادری فر ، آقای حبیب اله طباطبائیان، دکتر جهانیار بامداد صوفی، دکتر مهدی الیاسی
چکیده:   (303 مشاهده)
یافته های پژوهشی در ارتقای کیفیت زندگی بشر و توسعه سطح رفاه جامعه و تحولات اقتصادی و اجتماعی بین المللی نقش به سزایی ایفا می کنند، اما این یافته ها تا زمانی که جنبه کاربردی پیدا نکنند و به بازار عرضه نشوند یا در دسترس متقاضیان قرار نگیرند از اهمیت لازم برخوردار نخواهند بود و هزینه های تحقیق را جبران نخواهند کرد. هدف اصلی این تحقیق طراحی الگوی تجاری سازی فناوری های نوظهور در شرکت های دانش بنیان است در واقع این تحقیق به دنبال بررسی این موضوع است که موانع مستقیم و غیر مستقیم موثر در موفقیت تجاری سازی فناوری های نوظهور در شرکت های دانش بنیان را تحلیل و شناسایی نماید. از این رو سعی شده با الگوگیری از تحقیقات پیشین و مطالعات اسنادی چارچوب پایه مناسبی برای انجام این تحقیق ایجاد شود. سپس بر اساس چارچوب اولیه به بررسی عمیق و واکاوی مطالعه موردی ها پرداخته شود. جهت مطالعه دقیق مطالعه موردی های مد نظر تحقیق که 10 شرکت دانش بنیان از لیست شرکت های دانش بنیان صنعتی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری هستند از ابزار مصاحبه و مطالعه اسناد و مدارک این شرکت ها جهت استخراج مدل مفهومی تحقیق استفاده شد. مدل مفهومی حاصل از بررسی این شرکت ها در ابعاد رونمایی کسب و کار، عوامل سازمانی، چرخه عمر، سیاست دولت، اکوسیستم نوآوری، عوامل محیطی ، توسعه بازار، موفقیت دامنه دار محصول تجاری سازی شده ترسیم شدند. روایی و پایایی تحقیق از طریق گروه کارشناسان 15 نفره و 5 مصاحبه مجدد مورد سنجش قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری باز و محوری استفاده شد و از نرم افزار MAX Qda  داده های حاصل از مصاحبه ها مورد تحلیل قرار گرفت. در نهایت مکعب فناوری شامل 6 بسته سیاستگذاری به عنوان پیشنهادات تحقیق ارائه شد.
واژه‌های کلیدی: الگوی تجاری سازی، فناوری های نوظهور، شرکت های دانش بنیان
متن کامل [PDF 925 kb]   (183 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghaderifar E, Tabatabaeian H, Bamdad Soofi J, Elyasi M. The Emerging Knowledge base Business Technology Commerce Pattern. 3. 2018; 7 (13) :25-39
URL: http://journalie.ir/article-1-613-fa.html

قادری فر اسماعیل، طباطبائیان حبیب اله، بامداد صوفی جهانیار، الیاسی مهدی. الگوی تجاری سازی فناوری های نوظهور در شرکت های دانش بنیان. 1. 1397; 7 (13) :25-39

URL: http://journalie.ir/article-1-613-fa.html



دوره 7، شماره 13 - ( 9-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی- پژوهشی نوآوری و ارزش‌آفرینی Quarterly Journal of Innovation and Enterpreneurship
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3855