بازاریابی فناوری و تجاری سازی نتایج پژوهش ها
محورهای موضوعی : انتقال فناوري و تجاريسازي پژوهش
1 - علوم اداری و اقتصادی
کلید واژه: فناوری, بازاریابی فناوری, اقتصاد دانش بنیان, شرکت های فناور, فن بازار,
چکیده مقاله :
يكي از مهمترين و اساسي ترين اقدامات براي استقرار و نهادينه سازي اقتصاد دانش بنيان، توسعه زيرساخت هاي هوشمندي است كه اين حركت را تسهيل و امكان پذير مي سازند. از جمله اين اقدامات، حمايت از واحدهاي كوچك و متوسط فناور در مراكز كارآفريني، مراكز رشد فناوري و پرديس هاي دانش و فناوري است كه در كشور ما نيز اقداماتي در اين خصوص انجام شده است. در اين رهگذر، شركت هاي دانش بنيان، نقشي اساسي و مهم در تجاري سازي نتايج پژوهش و توسعه فناوري دارند و با ايجاد و توسعه كسب و كارهاي مبتني بر فناوري هاي نوين در اقتصادهاي در حال صنعتي شدن، جايگاهي خاص مي يابند. اما متاسفانه اين شركت ها با مسائل و مشكلا ت بسيار مهمي در عرصه اقتصادي مواجه مي شوند كه مهمترين آنها مشكلا ت بازاريابي محصولا ت يا خدمات است. در اين بررسي برخي از نكات مهم و قابل توجه در امر بازاريابي و فروش فناوري ها مطرح مي گردد و مهمترين ويژگي هاي بازاريابي و فروش فناوري مطرح و به اقدامات ضروري در اين خصوص اشاره مي شود.
Title: Technology marketing and Research Commercialization Author/Authors Email/Emails Gholam Reza Malek Zadeh rezamalekzadeh@yahoo.com Abstract: One of the most important and essential actions in establishment and institutionalization of knowledge-based economy is the development of intelligent infrastructures which will make the establishment possible. In this era, Support of Small and Medium Enterprises in Entrepreneurship centers, Technology Incubators and Science and Technology Parks are vital. In Commercialization of Research and Development results, Knowledge-based companies’ role is very important and critical. Unfortunately, these firms experience very serious problems especially in marketing. In this paper, some important points about Technology Marketing will be addressed and the most important requirements of this issue will be presented.