آینده و فضای کسب و کار
محورهای موضوعی : زيرساختهاي توسعه فناوري و نهادهاي پشتيبان توسعه فناوري
1 - جهاد دانشگاهی
کلید واژه: روندهای کلان, کسب و کار, فناوری پیشرفته, تحلیل محتوا, حس برتر,
چکیده مقاله :
فضاي كسب و كار همواره در حال دگرگوني و تحول بوده است. اما در ساليان اخير اين تحولات سرعت فزايندهاي يافته است. صاحبان شركتها و كسب و كارها براي حفظ و يا حصول به موقعيتي پايدار و مشتريان دائمي و بيشتر، نيازمند آگاهي از اين تغييرات به منظور كسب آمادگيهاي مورد نياز هستند. در اين صورت آنان با اتخاذ تدابير و راهبردهايي متمايز، ضمن هماهنگي با تغييرات تلاش مينمايند تا بر آنها فائق آمده و كمتر با اثرات ناخواسته مواجه شوند. تعداد معدودي نيز ضمن پيشتازي و كسب فرصتهاي نهفته در تحولات حتي منشاء فرصتهاي جديد براي ديگران خواهند بود. به هر حال يادگيري به موقع و فراموشي سريع اصليترين سياست در اين مسير خواهد بود.
Forecasting the future is very important for business owners, while it is not difficult to discover it. Scientists and economists regularly uncover trends by analyzing: patterns in government and corporate research policies; new technological advancements and discoveries; market supply and demand fluctuations; and present moods, needs and spending habits of consumers. But for small businesses owners, there are many books, papers and web sites about new trends and megatrends. They talk about future changes such as: Shifting the global axis of power and influence from West to East, or underlying Asias rapid modernization include a shift from central government control to free-market economies, the emergence of female entrepreneurs, mass migration to cities and a resurgent individualistic spirit that rejects welfarism. These patterns can be uncovered through the computer analysis of large amounts of data taken from databases, polls, news clippings, or any other medium where information can be accumulated. From these patterns - as well as knowledge of past tendencies, historical cycles, an empirical understanding of human nature, and primitive gut reactions – they piece together astoundingly accurate predictions. This paper introduces new patterns and megatrends to business owners in order help them to plan their strategy and approach for sustaining their customers and their businesses.