Mendeley TY _ JOUR ID - 201905099833 TI - فرهنگ نوآورانه، زمینه¬ساز بهبود یادگیری سازمانی با بهره گیری از برند سازمانی داخلی (پژوهشی در صنعت نفت ایران) JO - فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی JA - ES LA - fa SN - 2717-0454 AU - آیباغی اصفهانی سعید AU - ابراهیمی الهه AU - شیخ رضا AD - استادیار دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی شاهرود، ایران AD - آموخته دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات شاهرود، ایران AD - دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی شاهرود، ایران Y1 - 1399 PY - 1399 VL - 17 IS - 9 SP - 69 EP - 84 KW - برند سازی داخلی KW - یادگیری سازمانی KW - فرهنگ نوآورانه KW - مدل‌سازی معادلات ساختاری KW - پژوهشگاه نفت ایران DO - N2 - در این تحقیق اثر برندسازی داخلی بر یادگیری سازمانی با در نظر گرفتن متغیر تعدیلگر فرهنگ نوآوری به عنوان فرضیه اصلی مورد بررسی قرار گرفته است. جهت جمع آوری داده ها در این پژوهش، از پرسشنامه های استاندارد برندسازی داخلی، یادگیری سازمانی و فرهنگ نوآورانه بهره گرفته شده و روش تحقیق نیز در این مقاله از نوع توصیفی- همبستگی و برمبنای هدف، کاربردی است. نمونه مورد مطالعه 168 نفر از کارمندان پژوهشگاه صنعت نفت ایران بود. فرضیه ها از طریق مدل سازی معادلات ساختاری و همچنین بررسی تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3، مورد آزمون قرار گرفت؛ همچنین پایایی کل پرسش نامه 854/0 به دست آمد. لذا ابزار سنجش از پایایی قابل قبولی برخوردار بوده است. نتایج تحقیق نشان داد: برندسازی داخلی تاثیر مثبت و معنادار بر یادگیری سازمانی دارد. همچنین یافته‌های پژوهش نقش تعدیل‌کنندگی فرهنگ نوآورانه در این رابطه را تائید نمود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران ، 168 نفر، محاسبه و جمع آوری داده ها با استفاده از سه پرسش نامه استاندارد برندسازی داخلی، یادگیری سازمانی و فرهنگ نوآورانه صورت گرفت. برای آزمون فرضیه ها از نرم افزار Smart pls 3 جهت بررسی های و مدل سازی معادلات ساختار و تایید مدل پژوهش استفاده شد. UR - rimag.ir/fa/Article/9833 L1 - rimag.ir/fa/Article/Download/9833 ER -