[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 12 - ( 2-1397 ) ::
جلد 6 شماره 12 صفحات 81-98 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر نوآوری استراتژیک بر تمایل به خرید مشتری: نقش تعدیل‌گری قابلیت‌های نوآوری
سعید ویسی ، اسفندیار محمدی، وحید شرفی
چکیده:   (1444 مشاهده)
هدف از این پژوهش مطالعه و بررسی تاثیر نوآوری استراتژیک بر تمایل به خرید مشتری با توجه به نقش تعدیل­گر قابلیت­های نوآوری است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارمندان و مشتریان بانک مسکن شهرستان ‌ایلام بود که تعداد آن­ها به ترتیب در سال 1396، برابر با 90 نفر و نامحدود بود. همچنین حجم نمونه به دست آمده برابر با 73 و 384 نفر بود که برای به دست آوردن آن از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه ای و جدول مورگان استفاده شد. برای بررسی روایی، از روایی محتوایی استفاده شد که به تأیید 8 نفر از اساتید حوزه مدیریت رسید، و برای بررسی پایایی تحقیق از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفا برای تمامی متغیرها و ابعاد بالاتر از 0.9 بدست آمد که نشان از پایایی بالای پرسشنامه­ها دارد. دادهها بر اساس روش‌های مختلف آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار pls و spss  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیه­ها از تجزیه و تحلیل حداقل مربعات جزئی استفاده شد، که تحلیل عاملی تاییدی بر روی گویه­های پرسشنامه صورت گرفت و تمامی سوالات دارای بار عاملی بالای 0.5 و مقادیر معناداری بالای 1.96 بودند. در پایان با توجه به نتایج آزمون‌های آماری، تمام فرضیات تأیید شدند به این معنی که نوآوری استراتژیک و شاخص­های آن بر تمایل به خرید مشتری با توجه به نقش تعدیل­گر قابلیت­های نوآوری تاثیر معنادار داشتند.
واژه‌های کلیدی: نوآوری استراتژیک، قابلیت‌های نوآوری، تمایل به خرید مشتری، بانک مسکن شهرستان ایلام
متن کامل [PDF 651 kb]   (1423 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۶/۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vaisi S, Mohammadi E, Sharafi V. The Effect of Strategic Innovation on Customer’s Willingness to Buying: The Moderator role of Innovation Capabilities . 3. 2018; 6 (12) :81-98
URL: http://journalie.ir/article-1-451-fa.html

ویسی سعید، محمدی اسفندیار، شرفی وحید. تاثیر نوآوری استراتژیک بر تمایل به خرید مشتری: نقش تعدیل‌گری قابلیت‌های نوآوری. 1. 1397; 6 (12) :81-98

URL: http://journalie.ir/article-1-451-fa.html



دوره 6، شماره 12 - ( 2-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی- پژوهشی نوآوری و ارزش‌آفرینی Quarterly Journal of Innovation and Enterpreneurship
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3781